ارائه دهنده خدمات آموزشی و پژوهشی با استاد تیچ!

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 16
  • بازدید دیروز : 11
  • بازدید کل : 201243

پژوهشی در ارتباط با بازده، ریسک و تنوع بخشی


پژوهشی در ارتباط با بازده، ریسک و تنوع بخشی

چکیده:

بازارهای مالی در دهه­ های اخیر با تحولات چشم­ گیری مواجه شده­ اند. با پیدایش واسطه ­های مالی جدید و ابزارهای مالی جدید رفته رفته از نقش انحصاری واسطه­ های مالی خاص و به ویژه بانک ­ها تا حدودی کاسته شده است و جایگاهی خاص برای واسطه ­هایی چون صندوق­ های سرمایه ­گذاری مشاع (investment trust unit) و شرکت­ های سرمایه­ گذاری با سرمایۀ باز (Funds Mutual)، باز شده است. به عبارتی بسیاری از مشتریان بانکی با پذیرش ریسک بیشتر به جای آن که صرفاً سپرده­ گذاری بوده و به سود کم بانکی اکتفا نمایند، تمایل به سرمایه­ گذاری در بازار از طریق چنین واسطه­ هایی برای کسب سود بیشتر و یا ریسک بالاتر نموده ­اند.

در ایران نیز با رونق بیشتر بازار سهام شاهد چنین گرایشی هستیم. نقش شرکت­ های سرمایه­ گذاری از این جهت حایز  اهمیت است که خود به عنوان یک مدیر سبد دارایی برای سرمایه ­گذاران در چنین شرکت­ هایی نیز عمل می­ کنند.

سرمایه ­گذار خود به دلیل عدم اطلاعات کامل، نبود دانش و وقت برای بررسی وضعیت شرکت­ ها جهت تصمیم­ گیری در خرید، با خرید سهام شرکت­ های سرمایه ­گذاری این کار را به مدیران شرکت واگذار می­ کند. مدیران شرکت نیز با تنوع بخشی به سبد از ریسک خرید تک سهمی و یا چند سهمی توسط سرمایه­ گذار جلوگیری کرده و در نتیجه زمینه را برای سرمایه­ گذاری مطمئن ­تر فراهم می­کنند.

این مقاله با اقتباس از قانون آمریکا به بررسی این نوع واسطه ­ها و به ویژه صندوق­ های سرمایه­ گذاری مشاع می­ پردازد. در پایان نیز با توجه به گسترش شرکت ­های سرمایه­ گذاری و تمایل به ایجاد چنین صندوق­ هایی، به بررسی امکانات و محدودیت­ های قوانین در ایجاد این تشکل ­ها خواهیم پرداخت.

*تعداد صفحات: 78 صفحه

*فرمت فایل: word


مبلغ قابل پرداخت 45,000 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۲ آبان ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1460

دیدگاه های کاربران (0)

کلیه حقوق این فروشگاه متعلق به استاد تیچ می باشد و هرگونه عمل غیر قانونی ممنوع می باشد و مورد پیگرد قرار می گیرد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما